Proces
- Podzielcie się na 3-osobowe zespoły.
- Dla komfortu waszej pracy zadbajcie o to, by w każdym zespole
znalazł się: „poszukiwacz informacji” (osoba, która lubi szukać w internecie),
„edytor” (osoba lubiąca pracę z programem Word) oraz „artysta” (osoba lubiąca
rysować lub malować).
- Ustalcie, kto podejmuje się w waszym zespole dysponuje powyższymi umiejętnościami .
- Zgłoście się do mnie, żeby wylosować nazwę swojej grupy i zadania do realizacji.
- Przygotujcie plan pracy oraz terminy i miejsce spotkania.
- Pracujcie wspólnie, pomagając sobie.
Zadania każdej grupy:
- Wyszukanie i analiza informacji.
- Przygotowanie krótkiej notatki w programie Word (do 5 zdań) – czcionką Book Antiqua – rozmiar 14.
- Znalezienie co najmniej jednego archiwalnego zdjęć opisywanego budynku bądź miejsca.
- Wkomponowanie zdjęć w przygotowaną notatkę na kartce A4.
- Odwiedzenie przydzielonego miejsca, sfotografowanie się całą grupą na jego tle oraz wydrukowanie fotografii w formacie A4.
- Wydrukowanie przygotowanego materiału (maksymalnie 2 strony)
- Narysowanie bądź namalowanie opisywanego budynku lub miejsca (praca plastyczna na formacie A4 lub A3).
Przygotowane przez was arkusze możecie drukować w
bibliotece szkolnej.
Efekty Waszej pracy zostaną wyeksponowane w formie
gazetki na tablicy w holu głównym.
Obszary badawcze, zadania i źródła:
1)
Historycy
– napiszcie skąd się wzięła nazwa i jaka jest historia
do 1951 roku
- znajdźcie mapę obecnego usytuowania Jelonek na
Bemowie
- sfotografujcie waszą grupę przy popiersiu Józefa
Bema przed Ratuszem
- zróbcie pracę plastyczną – „Tak wyobrażam sobie XIX
– wieczne Jelonki”
2)
Architekci
- napiszcie o historii Osiedla Przyjaźń
- znajdźcie 1-3 archiwalne zdjęcia
- sfotografujcie waszą grupę przy budynku Biblioteki
Publicznej na Osiedlu Przyjaźń
- zróbcie pracę plastyczną – „Nasze ulubione miejsce
na Osiedlu Przyjaźń”
3)
Handlowcy
- napiszcie o
historii Hala Wola
- znajdźcie 1-2 archiwalne zdjęcia
- sfotografujcie waszą grupę na tle fasady od strony
ul. Człuchowskiej
- zróbcie pracę plastyczną – „Najlepszy prezent z Hali
Wola”
4)
Sportowcy:
- napiszcie o historii klubu GKS Świt
- znajdźcie 1-2 archiwalne zdjęcia
- sfotografujcie waszą grupę na trybunie głównej
- zróbcie pracę plastyczną – „Wymarzone boisko dla
Klubu Świt”
5)
Przyrodnicy:
- napiszcie o Gliniankach Sznajdra
- znajdźcie 1-2 archiwalne zdjęcia
- sfotografujcie waszą grupę na ławeczce z lewej
strony Glinianek
- zróbcie pracę plastyczną – „Zwierzęta z Glinianek
Sznajdra”
6)
Muzycy:
- znajdźcie
obiekt wiążący Chopina z Jelonkami
- znajdźcie 1-2 archiwalne zdjęcia
- sfotografujcie waszą grupę przy tablicy pamiątkowej
na budynku
- zróbcie pracę plastyczną – „Chopin na Jelonkach”
Gotowe plansze i prace plastyczne przynieście do
biblioteki szkolnej.
Przed powieszeniem na korytarzu każda grupa
przedstawi klasie efekty swoich poszukiwań i opowie o wrażeniach, które im
towarzyszyły.